A zeneművek útja a szerzőtől az előadóig

A zeneműkiadó feladata a szerzők zenei gondolatait az előadók számára megfelelően olvasható, inspiráló és jól használható formába önteni; gondoskodni a művek megismertetéséről, terjesztéséről és jogszerű felhasználásáról. Háromnegyed évszázados tapasztalattal a hátunk mögött hozzáértéssel, elkötelezetten és lelkesen végezzük ezt a megtisztelő munkát.

Köszönjük a zeneszerzőknek és zenepedagógusoknak, hogy ránk bízzák műveik gondozását.

Serei Zsolt

Eddigi életművét a zenekriti­kusok többnyire a kortárs ma­gyar zene új utakat kereső, kí­sérletező vo­nalába sorolják. Mindemellett Serei zenéjében pálya­kezdése óta fontos szerepet kap a hangzás érzéki szépsége. Serei előadóként is megta­pasztalt legfontosabb élményei – Schönberg, Webern, Stravinsky, Bartók, Varèse, Boulez, Stockhausen, Cage és Feldman művei – nemcsak kompozíciós technikáira gyako­roltak nagy hatást, hanem ab­ban a számára szinte alkotói létkérdéssé váló igényben is, hogy a módszerek csak segéd­eszközök a zenei gondolatok el­rendezé­sében.

Eddigi életműve (két operája mellett) főként hangszeres és vo­kális kamara-, illetve szólókompozícióból áll. Partitú­ráit a finom hangzás, a hangszínek árnyalt­sága és a hangulatok gazdag­sága jellemzi, és előszeretettel használ aforisztikus tömörségű kis formákat, melyekben nagy szerepe van a tematikus–motivikus szerkesztés logikájá­nak és az adott mű hangrend­szerében létrehozott egyen­súlynak.
 

Életrajz

Serei Zsolt 1954. április 3-án született a nyugat-magyaror­szági Takácsiban.

A budapesti Zeneakadémián Szervánszky Endre és Petrovics Emil tanítványa volt (emellett magánúton Jeney Zoltánnál és Simon Albertnél tanult), majd 1979 és 1982 között Kórodi András és Lukács Ervin irá­nyításával a karmesteri diplomát is szerzett.

1978–1990 között a budapesti Új Zenei Stúdió tagja volt. Az együttes hang­versenyein hangszeres előadó­ként, karmesterként és zene­szerzőként is részt vett.

1986 óta a Liszt Ferenc Zene­akadémia zeneszerzés tansza­kának tanára.

1989-ben meg­alapította a Componensemble hangszeres együttest, mely működésének két évtizede alatt a kortárszenejátszás egyik legjelentősebb ma­gyaror­szági bázisa volt.

A Componensemble mutatta be Budapesten többek között Pierre Boulez Eclat/Multiples, Kurtág György What Is the Word, Morton Feldman For Samuel Beckett, Routine Investigation, For Frank O’Hara című műveit. Az együttes re­pertoárján a 20. századi klas­szikusok, valamint Berio, Boulez, Xenakis és mások ka­maraművei mellett elsősorban magyar kortárszene szerepel. Serei Zsolt a Componensemble élén számos lemez-, rádió- és TV-felvételt készített magyar zeneszerzők műveiből.

1991-ben a holland Niew Ensemble élén Pierre Boulez műveit vezényelte.

1982-ben Brüsszelben a Rege, 1986-ban Budapesten a Calyx című műve hangzott el az ISCM fesztivá­lon.

1999-ben a Budapesti Őszi Fesztiválon mutatták be Örkény Ist­ván novellái nyomán komponált Egypercesek című kamara­operáját.
 

Díjak

A Componensemble-t és Serei Zsoltot a magyarországi Artisjus több alkalommal tün­tette ki az új ma­gyar zene ki­váló előadásáért.

Soros Alapítvány zenei díja (1999), Erkel-díj (2003), Artisjus-díj 2003, Bartók–Pásztory-díj (2010)

Kamarazene vegyes együttesre
$24.95
Vegyes kamara trió
$10.95
Kamarazene vegyes együttesre
$24.95
Hegedű és zongora
$14.45

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Örömmel adunk hírt új kiadványokról, akciókról.

Csatlakozzon

a zeneoktatás iránt érdeklődők és a zenerajongók közösségéhez!